Otellerde sağlıklı beslenme için mobil uygulama: Akıllı Büfe
Keywords:
Mobil Uygulama , Otel, Açık Büfe, TurizmAbstract
Türkiye’de ve özelinde Mersin ilinde turizm, ülke ekonomisi bakımından önemli bir role sahiptir. Artan turistik faaliyetler, otelcilik kavramının da ülkemizde gelişmesine ve genişlemesine kaynak olmuştur. Otellerde yer alan açık büfelerdeki yiyecekler her ne kadar T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığınca denetlense de; diyabet, glüten gibi özel hassasiyeti bulunan otel sakinleri için yiyeceklerin içerik ve değerlerine ulaşamamak, bireylerin sağlıkları açısından önemli ve büyük bir sorundur. Bu kapsamda MIT App Inventor mobil uygulama geliştiricisi aracılığıyla oluşturduğumuz mobil uygulama sayesinde otelde konaklayan misafirler, açık büfede bulunan besinlerin kalori değeri ve glutenli olup olmadıklarını öğrenebilecekler. Akıllı Büfe adı verdiğimiz mobil uygulama otel çalışanı olan aşçılar şifreli giriş yaparak mevcut öğünde sunulacak yemeklerin açık büfede bulundukları yerlere göre girmiş oldukları değerleri misafirler şifresiz olan misafir girişinden rahatlıkla öğrenebilecekler.
References
Yalçınkaya, Pınar, Lütfi Atay, and Ezgi Karakaş. (2018). Akıllı turizm uygulamaları. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 2(2), 85-103.
Özkaya, B. (1999). Tahılların neden olduğu alerjiler ve önemi-2. Food Hi-Tech, Mart, 82-88.
Arabacıoğlu, T., Bülbül, H. İ., & Filiz, A. (2007). Bilgisayar programlama öğretiminde yeni bir yaklaşım. 9. Akademik Bilişim Konferansı, 193-197.
Liu, J., Lin, C. H., Potter, P., Hasson, E. P., Barnett, Z. D., & Singleton, M. (2013, March). Going mobile with app inventor for android: a one-week computing workshop for K-12 teachers. In Proceeding of the 44th ACM technical symposium on Computer science education (pp. 433-438).
Kim, J. H. (2018). The impact of memorable tourism experiences on loyalty behaviors: The mediating effects of destination image and satisfaction. Journal of Travel Research, 57(7), 856-870.
Hill, T., & Westbrook, R. (1997). SWOT analysis: it's time for a product recall. Long range planning, 30(1), 46-52.